Intrebari

« Older   Newer »
  Share  
icon14  view post Posted on 29/11/2011, 13:22

HOINAR de-al CASEI
>>>>>

Group:
Administrator
Posts:
9,190
Location:
Italia

Status:


Noce moscata e nucsoara in romana?

Nucsoara---mai-mult-decat-un-condiment
Mda, am gasit:
Nucsoara vine din Indonezia. Desi numele induce in eroare, nucsoara nu este o nuca, ci samburele unui fruct care seamana cu piersica. Daca candva era unul dintre cele mai scumpe condimente din lume, azi, din fericire, este accesibila oricui.

Nucsoara (Myristica fragrans) are o aroma fina si un gust dulce-iute, ca urmare a amestecului de uleiuri esentiale care aduc a portocala, lamaie si camfor, scrie Buzzle.com.

Nucsoara se combina excelent cu scortisoara, dar si cu cimbrul. Aroma delicata este insotita de un gust usor picant, ceea ce face din nucsoara un condiment rafinat, care se preteaza foarte bine si in preparate sarate si in cele dulci.

In gastronomie nucsoarea este foarte des utilizata in Asia, dar a cucerit si bucataria europeana, intrand prin Portugalia, la mijlocul secolului al XV-lea. In secolul al XVII nucsoara a fost una din cauzele pentru care olandezii au declarat razboi britanicilor, in ceea ce a ramas in istorie ca "razboiul condimentelor". Azi Indonezia, Sri Lanka si India produc impreuna mai mult de 12.000 de tone de nucsoara, in fiecare an. Suficient cat sa ajunga pentru toata lumea.

In Orient, nucsoara se adauga in cafea si ceai, grecii o combina cu scortisoara, inclusiv in preparatele din carne, in musacale si chiftele, iar efectul este savuros. Italienii o adauga in sucul de rosii, care pune in evidenta latura picanta a condimentului. Nucsoara este cea mai buna alegere pentru preparatele dulci cu branza moale, combinata cu vanilia. Este potrivita pentru a condimenta si aroma bauturi, vinul fiert si alcoolul rafinat si chiar unele sortimente de whiskey.

Beneficii pentru sanatate

Cu toate ca ar fi suficient gustul fin si mirosul delicat, nucsoara este mai mult decat un condiment oriental. Nucsoara are proprietatea de a creste temperatura corpului, astfel ca este ideala in starile gripale, este un eficient stimulent nervos si are efecte analgezice.

Stimuleaza digestia, iar in doze mai mari este un calmant general, inducand somnul. Este un remediu pretios in bolile reumatismale, avand efect antiinflamator si pentru afectiunile pulmonare. Regleaza tranzitul intestinat. Nu in ultimul rand, nucsoara imbunatateste starea de spirit, reduce stresul si creste dorinta sexuala.

Merge de minunte cu toate legumele toamnei sustine Food.com. Printre legumele care se potrivesc cel mai bine cu nucsoara se numara broccoli si conopida gatita la aburi, cartofii copti. Nucsoara da rafinament oualelor si innobileaza pastele. Italienii folosesc nucsoara pentru a condimenta carnea de pui si pestele.

Myristica fragrans è un albero originario delle isole Molucche (Indonesia) ed oggi coltivato nelle zone intertropicali. Parti del suo frutto vengono commercializzate come spezie: il seme decorticato è la noce moscata, mentre la parte esterna che lo ricopre fornisce il macis.

Myristica fragrans è un albero sempreverde dioico che può raggiungere l'altezza di 20 metri.
Seme [modifica]

La noce moscata (da "noce di Mascate") è una spezia usata in cucina. È il seme della pianta, di forma ovale arrotondata, ha sapore e odore particolari, dovuti alla presenza di un olio aromatico.
Coltivazione [modifica]

E' una coltivazione tropicale. Il primo raccolto si ottiene dopo 7-9 anni dall'impianto e la piena produzione dopo 20 anni. La pianta viene propagata sia per seme, sia asessualmente e questa ultima pratica è preferita in quanto è possibile propagare con certezza gli esemplari femminili che sono gli unici produttivi.
Usi [modifica]
Avvertenza
In questa voce potrebbero esservi informazioni che possono generare situazioni di pericolo o danni. Le informazioni qui riportate hanno solo un fine illustrativo, non esortativo, e non hanno valore prescrittivo medico. L'uso di Wikipedia è a proprio rischio e pericolo: leggi le avvertenze. Hazard T.svg
Farmaceutico [modifica]

Agli inizi del Settecento, per le sue caratteristiche di antisettico fu considerato come rimedio per oltre cento malattie. Attenua nausea, vomito e diarrea, mentre il burro è efficace per uso esterno contro i dolori reumatici e nevralgici. Migliora la digestione, incrementa i movimenti peristaltici intestinali, favorisce il flusso biliare. [2]
Tossicità durante la gravidanza [modifica]

Sebbene in ambito culinario sia possibile l'assunzione in piccoli quantitativi, a causa della sua tossicità una volta era utilizzato come abortivo: se consumato in alte dosi, inibisce la produzione di prostaglandine che possono influenzare lo sviluppo del feto.
Culinario [modifica]

Oggi questa spezia è molto usata in cucina come ingrediente di dolci, budini e creme, ma anche di purè e verdure lesse. Spesso, nella cucina italiana, viene aggiunta nei ripieni per tortellini, ravioli e cannelloni fatti a base di carne, formaggio o spinaci. Il suo aroma è caldo, piccante, esotico, a patto che venga usato con ponderazione.
 
Top
0 replies since 29/11/2011, 13:18   248 views
  Share